Ágoston Sándor Alapítvány > Beszámolók > 2005 > Székelyföld – árvíz (2005. X.) <előző | következő>

2005. szeptember 30. és október 2. között Barthos Gergely, Miklósi Hosszú Koppány, Csőke János, Máthé Zoltán, Horváth Ákos teológusok és ketten a pasaréti református gyülekezetből Székelyföldre látogattunk az alapítvány szervezésében. Az út célja volt az árvízsújtotta területek közül Bikafalva és Siménfalva felkeresése.

Bikafalván szombaton, október 1-jén kétkezi munkával segítettünk az árvíz nyomainak eltüntetésében. A templom falának egyméteres magasságig cementes vakolata volt, ami nem engedte kiszáradni az épületet, ezért a gyülekezet lelkipásztora arra kért bennünket, hogy azt verjük le. Azonban az erdélyi műemlékvédelmi hatóság engedélye nélkül ezt nem lehetett megtenni. Mivel a kinti műemlékvédelmi szakemberek nem sok készséget mutattak a templom állapotának felmérésére, magyarországi szakemberek segítségét kellett kérnünk telefonon, így sikerült elérni, hogy két napon belül rendeződjenek az engedélyek. Végül is kis csapatunk a gyülekezeti ház elmosott kőkerítésének romjait távolította el, és a helyette építendő kerítés oszlopainak a helyét ástuk ki.

Ugyancsak szombaton délelőtt Hosszú Koppány hittanórát tartott bikafalvi református gyülekezetben, amíg a lelkész egy másik delegációval volt elfoglalva. A bikafalvi református gyülekezetnek a Gödöllői Református Líceum által felajánlott 50 000 forintot, valamint a kunszentmiklósi református gyülekezet által felajánlott 51 000 forintot átadtuk.

Szombat este meglátogattuk a siménfalvi református gyülekezetet is, ahol 210 eurót egy árvízkárosult családnak adományoztunk az árvízkárok enyhítésére.

Végül még szombat éjszaka Csíkszeredára átvittünk egy cukorbeteg kisgyermeknek Magyarországról származó speciális ételkészítményeket.

készült: 2005. IX. 1. 15:21:15
készült: 2005. IX. 1. 15:21:45
készült: 2005. IX. 1. 16:56:56

Vasárnap, október 2-án a dobófalvi református gyülekezetben Horváth Ákos, a bikafalvi református gyülekezetben pedig Barthos Gergely hirdette Isten bátorító igéjét.

Kinttartózkodásunk alatt a Székelyudvarhelyi Református Kollégiumban aludtunk, ahol egymillió lejt hagytunk a szállásunkért és a kétszeri reggeli és vacsora fizetségeként. Ezt adományként hagytuk a kollégiumban, hiszen mindezeket ingyen ajánlották fel nekünk.

2006 januárjában a Bikafalva templomának helyreállításához szükséges pénz egyharmada áll még csak rendelkezésre, további egyharmadára van ígéret a román kormánytól, de a fennmaradó egyharmadra semmilyen forrásuk nincsen. A műemlék templom felújítása külön szakmai hozzáértést igényel. Ezért is lehet az, hogy a hodgyai és a siménfalvi templomokkal ellentétben itt nem állt elő egy generálkivitelező azzal, hogy teljesen felújítja a templomot. További jelentős támogatásra van szükség.