Ágoston Sándor Alapítvány > Beszámolók > 2005 > Felvidék (2005. VI-VII., 2005. X.) <előző | következő>

Az Ágoston Sándor Alapítvány szervezésében 2005. június 30. és július 3-a között, valamint 2005. október 14-16. között Felvidéken végeztünk szolgálatokat.

Először ejtsünk szót a nyáron végzett szolgálatról. A teológusok egy csoportjával és Bölcsföldi András vezetővel június 30-án délelőtt keltünk útra. A Berzétére való megérkezés után szeretetteljes fogadtatásban volt részünk Mudi Róbert református lelkész és családja részéről. Gyors ebédet követően megismerkedtünk egy kicsit a hellyel, elfoglaltuk szállásunkat és megbeszéltük a ránk váró teendőket. Ezután hozzáláttunk a képen is látható református templom körüli munkálatokhoz. Először is a templom körüli kőfal megtisztítása volt a cél, amelyet még 30-án nagy részben sikerült elvégeznünk. Mire lement a nap, mi is kellemesen elfáradtunk, és este egy teológustársunk vezetésével ifjúsági órát tartottunk a helyi fiataloknak. A helyi könyvtárban gyűltünk össze, ahol nagyon jó beszélgetést folytattunk, megismerhettük még jobban a vidéket, a helyet, a problémákat és a kérdéseket, melyek a fiatalokat foglalkoztatják. Megpróbáltunk válaszolni a feltett kérdésekre és kicsit szebbé tenni az estéjüket. Énekeltünk és játszottunk is, ami segített kicsit kikapcsolódni és elfelejteni a fáradtságunkat.

Következő nap folytattuk megkezdett munkánkat és most már hozzáláttunk a templomot borító vakolat eltávolításához is. Ebben már segítségünkre voltak a helyi fiatalok is, akik a lelkész hívására jöttek és részt vettek a munkálatokban. Egész nap dolgoztunk, és az előző naphoz hasonlóan este ismét ifjúsági órát tartottunk.

Ez az este nagyon felemelő volt, jókat beszélgettünk és jobban megismertük egymást. Jó volt az égő tűz mellett ülni, érezni a friss szellőt az arcunkon és énekünkkel Istent dicsérni és magasztalni. Aztán július 2-án szombaton a délelőttöt ismét munkálkodásban töltöttük. Az ebédet követően pedig a lelkészcsalád szervezésében elmentünk egy gyönyörű kirándulásra, a 35 km-re fekvő, festői szépségű Imrikfalvára (Dedinkibe). Útközben betértünk a betléri kastélyba is. Az estét pedig pihenéssel és a vasárnapi szolgálatokra való készülődésben töltöttük. Vasárnap három gyülekezetben végeztünk szolgálatokat: Kőrös, Berzéte és Jólész. Kőrösön és Jólészen igehirdetéssel szolgáltunk, a helyi berzétei gyülekezetben pedig az igehirdetés szolgálata mellett énekekkel, versekkel és a teológia bemutatásával is szolgáltunk. Az ebédet követően összegeztük az elvégzett munkát, hálát adtunk Istennek a velünk közölt jótéteményeiért és áldásaiért. Ezután Kassára mentünk, ahol megnéztük a város nevezetességeit, valamint II. Rákóczi Ferenc sírját is megtekintettük, ahol közös énekléssel emlékeztünk meg e nagy magyar emberről.

Hogy Isten mennyire megáldotta a szolgálatunkat, azt a Berzétéről érkező híradásokból tudjuk, ugyanis beindult egy ifióra is, amiért nagyon hálásak vagyunk Istennek.

Most pedig néhány szót az ősszel tett látogatásunkról. Október közepén újra célba vettük a Felvidéket és ismét ellátogattunk Berzétére. Most kevesebben voltunk és csupán három napot töltöttünk el a gyülekezetben.

Most nem a templom felújításában, hanem a parókia körüli dolgokban segítettünk, de a hangsúlyt inkább a lelki szolgálatokra fordítottuk. A délutáni rövid kirándulást követően újra találkoztunk a fiatalokkal, amikor meglepően sokan gyűltek össze és egy kellemes beszélgetős estét tölthettünk el.

Vasárnap igehirdetéssel, énekléssel szolgáltunk az istentiszteleteken.

A nyáron és az ősszel végzett szolgálatok megmutatták, hogy nem hiábavaló a munkánk és nem szabad feladni, sem belefáradni. Megláthattuk azt, hogy Isten milyen hatalmasan munkálkodik és megáldja a mi kezünk munkáját. Most így szeretnénk megköszönni a gyülekezetek áldozatvállalását, mert Önök nélkül ez nem jöhetett volna létre, így köszönjük, mind az anyagi áldozatvállalást, mind pedig az elmondott imádságokat. Köszönjük, hogy szívükön viselik alapítványunkat és a határon túl élő gyülekezeteket is. De minden dicsőség legyen Istené - Soli Deo Gloria!